26 October 2007

Sweet 90's!

Etter at jeg leste at Aqua skal gjøre comeback ble jeg helt i 90's-ekstase. Mine barndomshelter! Om de kommer til Norge skal jeg fader meg gå på en konsert altså, det lover jeg deg.

Måtte liksom finne en Aqua-video på YouTube da, og da kom jeg i siget. Fant igjen alle favorittsangene mine fra 90-tallet. De fengende beats'a, de fargesprakende sveisene, de dype tekstene og pipestemmene! Bare sjekk her:


Spice Girls fortjener vel et eget avsnitt. Spice Girls-konserten i Spektrum var for øvrig den første konserten jeg var på. Ikke det at jeg så veldig mye, og dessuten var skuffelsen stor da yndlingen min, Geri Halliwell, var "syk". Sannheten var jo at hun hadde sluttet. Veldig trist. Den store hobbyen var jo selfølgelig å samle på bilder til å ha i Spice Girls-albumet. Noen som fortsatt har bildene sine? :D


Dessuten var du ikke kul om du ikke hadde masse pog! Helst skulle man ha de beste slammerne, de aller beste hadde gullkant. Og Super Nintendo var high-tech. Donky Kong og Super Mario. Sesam Stasjon var ivertfall i vinden! Jeg hadde mange VHS-filmer der jeg hadde tatt opp Sesam Stasjon. Jeg og søstra mi sto opp grytidlig i helgene for å få sett så mange episoder som mulig. Og etter det, så vi på "Trim for eldre". Duru du duru du du duuuuu.



Edit: Jeg glemte å ta med Hanson-brødrene! Hvordan kunne jeg?! Kongene. Da jeg var lita trodde jeg i mange år at han minste var ei jente. Ble skikkelig sint på mamma da hu prøvde å forklare meg at det var en gutt. At det var en grunn til at de ble kalt Hanson Brothers. Men nei, jeg sto på mitt. Han ser jo ut som ei jente da. Eller gjorde ivertfall.






3 comments:

Kjersti said...

Jeg har fortsatt Spice Girls bildene mine! Husker riktignok ikke hvor, men de er her et sted! Det vet jeg, kan lete;) Jeg savner Pog og gogo's og klistremerker og glansbilder og spicegirlsbilder og til og med pokemonkort! Men den Cartoon Heroes versjonen jeg liker best er den vi synger med playmomenmelodi;) De bør vurdere å slå sammen de sangene! Skikkelig fengende! 90-tallet hadde mye gøy å by på hvertfall, om ikke alt var like pent:P

Anonymous said...

Jeg var stor spice girls fan haha!90 tallet var tragisk da, men gode minner!

Cathrine said...

Hmm, hvorfor overrasker det meg ikke, Vanja? ;P