23 October 2007

Fårikål


Welhaven vart fødd i Bergen, med ein pastor som far. Som ung studerte han ved Bergen katedralskolen, men likte seg dårleg der. Det eineste lyspunktet i fylgje han sjølv var norsklæraren Lyder Sagen, som fekk stor innflytning på det Welhaven etter kvart skulle skapa som diktar.

Jepp, vi har skrivd norskstil på skolen i dag. Altså en diktanalyse av diktet Sjøfuglen av Welhaven. På NYNORSK. Jeeez. Det gikk utrolig dårlig. Fordi jeg er utrolig dårlig i nynorsk. Jeg hater nynorsk egentlig. Men det er det vel ikke lov til å si. Og nei, jeg kan nok ikke ta æren for å ha skrivd det første avsnittet her. Takk til den nynorske Wikipedia'en sier jeg bare. (Hva skal de med den egentlig? Skjønner de ikke bokmål eller?).

Ellers har dagen gått med på å spise fårikål fra Fjordland (anbefales), skrivd usakligheter og sendt usaklige smilyer med Kjersti på msn (selv om hun sitter på stua), hørt på denne sangen tusen ganger, skrivd fagvurdering og spilt Playstation med en søt en :) I morgen kommer Siri og Linn to town! Æ glær mæ. For nå er det lenge sia jeg har sett Siri'mi :)

Og du, sjekk ut denne bloggen: Tatt av Sanne. Den er så utrolig bra. Så søt, så søt.

No comments: