30 November 2007

Feberpynting og tanker om fremtiden.

Nå har jeg pakka inn årets første julegave. Den ble supersøt. Dessuten har jeg begynt å pynte litt til jul. Julegardiner og snø i vinduet. Skulle egentlig jobbe i kveld, men jeg følte meg litt dårlig i stad. Tror jeg har feber, og det er ikke lurt å få mens jeg går på de medisinene jeg går på.

En ting slo meg i stad mens jeg styra med julepynten. Hvor pynter jeg neste jul? For å være helt ærlig så aner jeg ikke. Planen har hele tiden vært å flytte til Oslo. Tror det har vært planen helt siden jeg var bittelita. Det var liksom bare sånn det var, jeg skulle bo i Oslo. Sånn føler jeg det fortsatt, men jeg er redd for at det ikke går. Hvordan skal jeg få penger til det? Det går ivertfall ikke hvis jeg skal gå på skole. De eneste skolene jeg har vurdert (NISS og NKF) koster jo 60-80.000 i året. Maks lånegrense i Lånekassen er 80.000, og det betyr at hele lånet går til skole. Da er jeg avhengig av å tjene ivertfall 10.000 på en deltidsjobb, siden leieprisene er så dyre, og det er jo umulig. Å flytte hjem til Dokka er ivertfall uaktuelt. Bor heller på gata.

I morgen skal jeg og Kjersti ha julefrokost. Det vil si pepperkaker, julebrus, mandariner og gløgg. Så skal jeg åpne kalender. Kjøpte nemmelig liten sjokoladekalender til 8 kr i stad. Den er jo en klassiker :) Så kommer kanskje Geir og mamma en tur. Senere kommer Siri, så er det vors hos Stine, bursdag hos Marthe, så byen.

Hør på Sufjan Stevens - Chicago.



No comments: